تزریق پی آر پی در ساوه

تزریق پی آر پی صورت برای جوانسازی پوست

تزریق پی آر پی (PRP) یکی از روش‌های جدید، ایمن و پیشرفته در مراقبت از پوست و جوانسازی صورت است. تزریق پی آر پی در واقع یک روش طبیعی است که در آن از خون بیمار برای تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب دیده بدن در نواحی مانند موی سر، گونه، نواحی مختلف صورت، گردن، چانه و فک، سینه، دست‌ها و … استفاده می‌شود.

تزریق پی آر پی جوانسازی صورت

تزریق پی آر پی صورت چگونه انجام می شود؟

در تزریق PRP، پزشک در ابتدا چند سی‌سی از خون بیمار را گرفته و با قرار دادن آن در دستگاه سانتریفیوژ، پلاسما و پلاکت خون را از گلبول‌های قرمز جدا کرده و به این ترتیب، پلاسمای حاوی پلاکت و یا همان PRP به دست خواهد آمد.

پلاسما، در واقع یکی از اجزای خون بوده که در صورت ترکیب شدن با پلاکت، به شکل معجزه‌آسایی اثر بخش خواهد بود. به عنوان مثال هنگام تزریق به صورت، پوست را به تولید کلاژن و الاستین تحریک کرده و از این طریق، به جوانسازی آن کمک می‌کند. در واقع روش پی آر پی با افزایش سطح کلاژن پوست، موجب ترمیم بافت‌ آن ناحیه و افزایش ضخامت پوست خواهد شد.

پزشک هنگام تزریق پی آر پی به صورت از کرم بی‌حس‌کننده موضعی بر روی پوست صورت و یا ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند تا درد حین تزریق را کاهش دهد.

مزایای تزریق پی آر پی صورت برای جوانسازی پوست

تزریق پی آر پی به صورت افزون بر جوانسازی پوست، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کلاژن سازی پوست
  • کاهش لاغری صورت
  • درمان جای جوش و آکنه
  • جوانسازی پوست صورت
  • رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم

تزریق پی آر پی همچنین، یک گزینه مناسب و جایگزین برای کسانی است که به دنبال تزریق ژل هستند. علاوه بر این، کسانی که به دنبال روش‌های درمانی و زیبایی طبیعی بوده و با روش‌های جراحی و غیر طبیعی موافق نیستند، می‌توانند از این روش به عنوان یک راهکار کاملا طبیعی که کمترین عوارض جانبی را دارد، استفاده کنند.

پی آر پی صورت چند جلسه است؟

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز در این روش، بسته به شدت مشکلات و ضایعات پوستی بیمار، متفاوت بوده و باید توسط بهترین متخصص پوست و مو در ساوه مشخص شود. اما در حالت کلی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب در این روش، عموما سه تا چهار جلسه که با فاصله یک ماه از هم انجام خواهند شد، توصیه شده است. در مواردی که مشکل بیمار شدیدتر بوده و جای جوش، زخم و یا چین و چروک عمیق‌تری داشته باشد، ممکن است تعداد جلسات بیشتری مورد نیاز بوده و به عنوان مثال، هشت جلسه درمانی با فواصل چهار و یا هشت هفته برای او در نظر گرفته شود.

مراقبت های قبل از تزریق پی آر پی صورت

قبل از تزریق پی آر پی صورت، لازم است تمام سوابق بیماری‌‌های قبلی و داروهای مصرفی را با پزشک خود در میان بگذارید. افزون بر این، قبل از انجام این روش درمانی لازم است نکات دیگری مانند آن چه در ادامه گفته شده است را در نظر بگیرید:

  • در روزهای قبل از تزریق پی آر پی بهتر است از داروهای ضد التهابی و همچنین داروهای رقیق کننده خون استفاده نکرده و در مورد داروهای مصرفی خود و قطع کردن یک داروی خاص، حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.
  • رژیم غذایی کامل و سالمی برای خود در نظر بگیرید که با رعایت آن، ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن به خوبی فراهم شده و افزون براین، نوشیدن آب به مقدار کافی را فراموش نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی صورت

پس از تزریق پی آر پی به صورت، بهتر است مدت زمانی حدود دو روز را برای استراحت خود در نظر بگیرید. سعی کنید در نواحی که تزریق انجام شده است، فشار زیادی وارد نکرده و یا آن را دستکاری نکنید، اما یک ماساژ آهسته می‌تواند سبب جذب بهتر پی آر پی به بافت پوست شده و اثربخشی آن را بیشتر کند.

 دردهای خفیفی که در روزهای پس از تزریق در صورت خود احساس می‌کنید، کاملا طبیعی بوده و نباید برای آن نگران باشید. شما می‎‌توانید با استفاده از کمپرس سرد و یا گرم و همچنین نوشیدن آب و مایعات کافی،به بهبود و کاهش این دردها کمک کرده و آن‌ها را کاهش دهید.

مصرف کافئین، نوشیدن الکل، استعمال سیگار و دخانیات و … نیز بعد از تزریق پی آر پی صورت توصیه نشده و بهتر است حداقل تا یک هفته پس از تزریق، از انجام آن‌ها خودداری کنید.

هزینه پی آر پی صورت

همان گونه که گفته شد، شرایط هر بیمار و وضعیت پوستی افراد با یکدیگر متفاوت بوده و در نتیجه، به تعداد جلسات درمانی مختلفی نیاز خواهند داشت تا نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از این روش به دست آورند. به همین دلیل، هزینه تزریق پی آر پی به صورت برای افراد مختلف متفاوت بوده و به عوامل دیگری مانند نوع بی‌حسی، نواحی مورد نظر برای تزریق، تخصص و تجربه پزشک، خدمات ارائه شده از سوی کلینیک و … نیز بستگی خواهد داشت.

اما شما می‌توانید با یک جلسه مشاوره با پزشک، از حدود هزینه پی آر پی صورت خود مطلع شوید؛ چرا که پزشک با ارزیابی و بررسی شرایط پوستی و وضعیت جسمی بیمار، می‌تواند به طور تخمینی هزینه‌های مربوط به پی آر پی صورت را برای شما مشخص کرده و به شما اعلام کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *