تزریق  ژل در قم

امروزه، روش های غیر جراحی برای جوانسازی وجود دارد، تزریق فیلر یکی از این روش هاست که به بهبود زیبایی و جوانسازی پوست کمک می کند مانند تزریق ژل در قم . فیلرها شامل مواد تزریقی هستند که به پر شدن و بهبود ظاهر نواحی مختلف بدن کمک می کنند. هیالورونیک اسید، یکی از شایع ترین فیلرهایی است که مورد استفاده قرار می گیرد. هیالورونیک اسید، ماده ای است که به طور طبیعی در پوست یافت می شود به حفظ هیدراته پوست کمک می کند.

هیالورونیک اسید، فیلر نرم و ژل مانندی است که ماندگاری شش تا دوازده ماهه دارد، تا زمانی که به طور طبیعی و تدریجی جذب بدن شود. به مرور زمان و با بالا رفتن سن، از میزان پر بودن و خاصیت الاستیسیته پوست کاسته می شود. آن هم به این دلیل که تولید کلاژن در بدن کم می شود، در نتیجه چین و چروک و خطوط بیشتری بر روی پوست ظاهر می شود و پوست فرم افتاده ای به خود می گیرد. در چنین شرایطی، تزریق فیلر می تواند به بازسازی پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به صورت

تزریق ژل در چه نقاطی از بدن انجام می شود ؟

مناطی که تزریق فیلر در آن ها بیشتر استفاده می شود، عبارتند از:

  • لب ها

حجیم کردن لب، یکی از پرطرفدارترین روش هایی است که خانم ها به دنبال آن هستند. تزریق فیلر به لب، نتایج طبیعی تری را به همراه دارد. خانم هایی که از ظاهر شدن خطوط اطراف لب ها ناراضی هستند، با تزریق فیلر به لب می توانند این انتظار را داشته باشند که این خطوط نیز از بین برود.

نمونه کار تزریق ژل به لب
  • خطوط کنار بینی تا گوشه لب ها که با عنوان خط لبخند نیز شناخته می شوند

با این که داشتن خط لبخند کاملا طبیعی است، اما گاهی این خطوط بسیار عمیق شده و در حالت نرمال نیز بر روی صورت دیده می شود. عمق این خط با بالا رفتن سن، بیشتر خواهد شد. تزریق فیلر به این ناحیه به نرم شدن پوست و زیبایی ظاهری اطراف لب ها کمک می کند.

  • زیر چشم ها

زیر چشم ها از جمله نواحی صورت است که تزریق فیلر به خوبی جواب می دهد. با بالا رفتن سن، دایره های سیاه رنگی زیر چشم ها ظاهر می شود و چشم حالت گود افتاده ای پیدا می کند. تزریق فیلر به این ناحیه باعث می شود شما ظاهر شاداب تر و جوان تری داشته باشید.

افرادی که از تشکیل کیسه های زیر چشم خود ناراضی هستند و نمی توانند زیر تیغ جراحی بروند، می توانند از مزایای تزریق فیلر بهره مند شوند. بسته به آناتومی بدن فرد و نتایج دلخواه، تعداد دفعات تزریق  مشخص خواهد شد.

  • دست ها

دست ها، یکی دیگر از نواحی هستند که تحت تاثیر افزایش سن قرار می گیرند. معمولا با بالا رفتن سن، شاهد چروکیدگی بیشتر پوست دست و یا بیرون زدن رگ ها خواهیم بود. تزریق فیلر به بهبود زیبایی و جوانسازی دست ها کمک می کند.

  • گونه ها

حجم دهی گونه ها نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تزریق فیلر به گونه ها به خصوص در افرادی که گونه های افتاده و یا کم حجمی دارند، نتایج درخشانی را به همراه خواهد داشت.

  • چانه

تزریق ژل به چانه مناسب افرادی است که نمی خواهند تحت جراحی پروتر چانه قرار بگیرند. این تزریق به فرم دهی بهتر چانه و برقراری توازن بیشتر میان چانه و سایر قسمت های صورت کمک می کند.

امروزه با وجود تنوع فیلرها در بازار، انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع فیلر با چالش همراه است. هر محصول، فرمول خاص خود را دارد و برای ناحیه ای خاص از بدن به کار برده می شود. پزشک با توجه به ناحیه درمان و عمق تزریق، بهترین نوع فیلر را برای بیمار خود در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بدانید: برجسته کردن گونه با تزریق فیلر  

مدت زمان ماندگاری تزریق فیلر

توصیه می شود تزریق فیلر توسط متخصص پوست و مو انجام شود و قبل از تزریق، شرکت در جلسات مشاوره بسیار مهم است.

پیش از تزریق، ابتدا پزشک به بررسی و ارزیابی کامل نواحی مورد نظر و سوابق پزشکی بیمار می پردازد. با این که احتمال بروز عوارض بعد از تزریق بسیار کم است، اما با این حال، بررسی مواردی مانند حساسیت و آلرژی پوستی باید حتما بررسی شود.

بیمار نیز باید مصرف هر گونه داروی ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند آسپیرین، ژلوفن و ناپروکسن و یا داروهای رقیق کننده خون را به پزشک اطلاع دهد. چرا که این قبیل داروها احتمال خونریزی را افزایش می دهند.

عکس تزریق ژل خط خنده در ساوه
عکس تزریق ژل خط خنده در قم

روند تزریق فیلر

جهت تزریق، ابتدا ناحیه مورد نظر تمیز و ماده بی حس کننده تزریق می شود. برخی فیلرها حاوی لیدوکائین (بی حس کننده سطحی) هستند و از میزان ناراحتی حین تزریق کم می کنند. سپس، میزان کافی فیلر به زیر پوست تزریق خواهد شد.

ممکن است مقداری تورم و کبودی در ناحیه تزریق مشاهده شود که البته موقتی بوده و به مرور محو خواهد شد.

نتایج بلافاصله بعد از تزریق مشخص می شود و بعد از آن، هیچ گونه محدودیتی در انجام کارها و فعالیت های روزانه وجود نخواهد داشت. البته توصیه می شود انجام کارهای شدید بدنی و ورزش، به مدت چند روز محدود شوند.

در صورتی که چربی به صورت تزریق شده باشد، روند درمان متفاوت خواهد بود. تزریق چربی نیز روند سرپایی است و تحت بی حسی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. این تزریق، دوره نقاهت دو هفته ای را با توجه به میزان برداشت چربی (لیپوساکشن) به همراه دارد.

نکات و مراقبت های بعد از تزریق چربی، در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.

نتایج تزریق فیلر

زمان ماندگاری فیلر به نوع آن بستگی دارد که از چند ماه تا یک سال متغیر است. آن چه اهمیت دارد این است که تزریق فیلر، روش غیر تهاجمی است و بیمار می تواند بلافاصله بعد از از بین رفتن اثر تزریق، نسبت به انجام تزریق مجدد اقدام کند.

میزان ماندگاری تزریق فیلر، به نوع فیلر، ناحیه درمان و بدن بیمار بستگی دارد. جهت ماندگاری بیشتر این تزریق، تکرار آن هر چند ماه یک بار توصیه می شود. ماندگاری فیلرهای هیالورونیک اسید، در حدود شش تا هجده ماه است. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تزریق فیلر به لب ماندگاری کمتری نسبت به خط خنده دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *