article2

تزریق ژل لب در قم

تزریق ژل لب در قم، یکی از راه های زیبا شدن و فرم دهی لب هاست. لب ها از جمله اجزای صورت هستند که تاثیر به سزایی بر روی زیبایی صورت می گذارند و جذابیت چهره را افزایش می دهند و داشتن لب های بزرگ و برجسته، این زیبایی و جذابیت را چندین برابر خواهد کرد. اما در برخی از افراد به دلایل مختلفی از قبیل ژنتیکی، مادرزادی، افزایش سن، کاهش تولید کلاژن، وارد شدن آسیب به لب ها به دلیل تماس مستقیم با نور خورشید از حجم لب های آن ها کاسته شده و دارای لب های کوچکی می باشند و این امر منجر به کاهش اعتماد به نفس در آن ها خواهد شد که می توان برای رفع آن از تزریق ژل لب استفاده کرد.

تزریق-ژل-لب-در-ساوه

همانطور که در بالا ذکر کردیم یکی از روش هایی که می توان جهت فرم دادن و حجم دادن به لب ها استفاده کرد و کم تهاجمی و بی خطر می باشد، تزریق ژل است که نتایج خوبی را برای فرد به همراه خواهد داشت. در این مقاله به طور کامل در مورد تزریق ژل لب و تمام فرم های مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

ژل لب چیست؟

یکی از اهداف استفاده از ژل لب حجم دادن به لب ها می باشد که منجر به زیبایی بیشتر و بهبود فرم لب ها نیز خواهد شد. میزان تزریق ژل با توجه به نوع ماده، خواسته و سلیقه افراد و صلاحدید پزشک متخصص تعیین خواهد شد و باید به این موضوع اشاره کنیم که فیلرهای پوستی انواع مختلفی دارند که بهترین آن ها هیالورونیک اسید می باشد که به طور طبیعی نیز در بدن وجود داشته و منجر به افزایش حجم لب ها خواهد شد.

برای تزریق ژل لب پزشک متخصص باید برای رقم زدن نتیجه ای ایده آل تناسب بین لب بالا و پایین را رعایت کنند. هم چنین ژل لب با استفاده از سرنگ و سوزن های ظریف و باریکی در محل مورد نظر تزریق خواهد شد.

کاندیدای مناسب تزریق ژل لب

به طور معمول این روش برای تمام افرادی که از حجم و فرم لب های خود راضی نمی باشند مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین این روش تنها برای افرادی که انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتیجه تزریق خود دارند مناسب می باشد. در ادامه مابقی کاندیدای مناسب این روش را ذکر خواهیم کرد.

  • افرادی که خواهان بزرگ تر شدن لب های خود می باشند.
  • افرادی که به بیماری های عفونت دهانی مانند تبخال مبتلا نباشند.
  • افرادی که مبتلا به دیابت نباشند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری هایی از قبیل لوپوس نباشند.
  • افرادی که مشکل انعقاد خون نداشته باشند.
  • افرادی که دارای سابقه حساسیت به ژل یا لیدوکائین می باشند یا به سرماخوردگی و کرونت مبتلا شده اند باید در ابتدا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

فرم ها و تکنیک های مختلف تزریق ژل لب

فرم های مختلفی جهت افزایش حجم لب و بهبود فرم لب وجود دارد که در ادامه تمام این فرم ها را بررسی خواهیم کرد.

ژل لب روسی

 از جمله ژل لب های معروف و پرمخاطب ژل لب روسی می باشد که تزریق آن به صورت عمودی و از سمت داخل به بیرون و حاشیه انجام می شود و از این روش بیشتر برای افرادی که دارای لب هایی با حجم کم و باریک می باشند استفاده خواهد شد.

ژل لب عروسکی

این روش بیشتر برای افرادی که خواهان حجیم شدن لب پایین خود بیشتر از لب بالا می باشند استفاده می شوند و میزان ژل تزریق شده در لب پایین بیشتر از لب بالا خواهد بود.

ژل لب طبیعی (کلاسیک)

افرادی که خواهان طبیعی شدن فرم لب های خود می باشند از این روش جهت تزریق ژل لب استفاده می کنند که حجم لب ها به صورت طبیعی و نامحسوسی افزایش پیدا خواهد کرد.

ژل لب قلبی

برای افرادی که دارای فرم صورت بیضی می باشند توصیه میشود از این روش استفاده کنند که موجب ایجاد فاصله ای میان دو حاشیه لب شده و لب ها در واقع ظاهری قلبی شکل به خود خواند گرفت.

نحوه تزریق ژل لب

این روش کم تهاجمی و کم خطر می باشد و در ابتدا قبل از هر اقدامی بهترین متخصص پوست و مو در قم باید با ساختمان پوست و اجزای صورت آشنایی داشته باشد تا تکنیک مناسبی را جهت تزریق ژل انتخاب نماید و سپس بعد از انتخاب تکنیک مناسب محل مناسب تزریق و مقدار تزریق را مشخص نماید. پس از مشخص شدن تمامی این موارد محل مورد نظر با استفاده از بی حسی موضعی، بی حس شده و هم چنین محل تزریق با استفاده از محلول ضد میکروب و الکل تمیز خواهد شد و سپس با استفاده از سرنگ و سوزن های ظریف میزان مشخص شده ای از دارو به لایه های پوستی و زیرپوستی نواحی مشخص شده تزریق خواهد شد.

نحوه-تزریق-ژل-لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب موجب بهبود فرم لب ها و افزایش حجم آن ها می شود ولی برای ماندگاری آن ها و دریافت نتیجه مطلوب و رضایت بخش از این روش نیاز به رعایت برخی از مراقبت ها می باشد که این نکات مراقبتی عبارتند از:

  • پرهیز از خوردن و آشامیدن تا از بین رفتن بی حسی لب ها به دلیل جلوگیری از گازگرفتگی و وارد شدن آسیب به لب ها
  • خودداری از انجام فعالیت های سنگین جهت جلوگیری از احتمال خون مردگی و ورم بعد از تزریق
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی برای جلوگیری از تورم و التهاب لب ها
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید جهت جلوگیری از خون مردگی و ورم
  • نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز بعد از تزریق
  • از کمپرس سر به منظور کاهش کبودی و ورم لب ها استفاده کنید.
  • خودداری از رفتن به سونا، جکوزی و … به مدت 48 ساعت بعد از تزریق
  • خودداری از آرایش کردن لب ها به مدت 24 ساعت بعد از جراحی
  • خودداری از مصرف داروهایی مانند ویتامین E، داروهای ضدانعقاد خون، امگا 3، ژلوفن و آسپرین بعد از تزریق

مزایای تزریق ژل لب

این روش دارای مزیت های بی شماری می باشد که از جمله مهم ترین مزیت های آن حجم دهی به لب ها و بهبود فرم لب ها می باشد ولی مابقی مزایای آن عبارتند از:

  • ماندگاری بالای این روش در حدود 6 ماه
  • از بین رفتن برآمدگی های روی لب
  • بدون آلرژی بودن این روش به دلیل استفاده از موادی مشابه با مواد داخل بدن
  • استفاده از میزان مواد به مقدار دلخواه برای حجم دهی به لب
  • کبودی و ورم کم
  • کم تهاجمی و کم خطر بودن
مزایای-تزریق-ژل-لب

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، از تزریق ژل لب در قم می توان برای بهبود فرم لب ها، افزایش حجم لب و از بین بردن برآمدگی های لب برای افرادی که به طور مادرزادی دارای لب های کوچکی می باشند یا در اثر افزایش سن و مشکلات دیگر از حجم لب های آن ها کاسته شده است استفاده کرد و میزان مورد نیاز جهت تزریق به نوع مواد، اندازه بزرگی لب ها به خواسته ی افراد و صلاحدید پزشک متخصص تعیین خواهد شد. این روش دارای مزیت های بی شماری از قبیل کم خطر بودن، کبودی و ورم کم و … می باشد و توصیه می شود جهت انجام این روش برای دریافت نتیجه عالی و بدون عارضه به متخصص با تجربه و مهارت بالا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *