جوانسازی پوست با لیزر co2  فرکشنال

جوانسازی پوست لیزر co2  فرکشنال

در حال حاضر برای برطرف کردن مشکلات و عارضه های پوستی روش های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. داشتن پوستی به مراتب جوانتر و سالم تر از سن واقعی خود تبدیل به یکی از دغدغه های بانوان شده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ابزار آلات و تجهیزات پزشکی روش های مختلفی با بازدهی بالا و عوارض پایین وجود دارد.

آیا در مورد روش های جوانسازی پوست با استفاده از لیزر co2 فرکشنال اطلاعاتی دارید؟ برای درمان چه عارضه های پوستی می توان از لیزر co2 فرکشنال استفاده کرد؟ لیزر co2 فرکشنال چگونه موجب جوانسازی پوست می شود؟

ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات مختصری در مورد این روش جوانسازی پوست ارائه دهیم. در اینجا توضیحات خانم دکتر صدیقه نائیجی متخصص پوست و مو در ساوه را مشاهده می کنید.

انواع لیزرهای جوانسازی پوست

لیزرهای جوانسازی پوست انواع مختلفی دارند که به طور کلی می توان آن ها را به دو دسته تقسیم کرد:

  1. لیزرهای جوانسازی تخریبی
  2. لیزرهای جوانسازی غیر تخریبی

لیزرهای تخریبی

لیزر co2 فرکشنال در دسته لیزرهای تخریبی قرا می گیرد. عملکرد لیزرهایی که در این دسته قرار می گیرند به گونه ایست که به صورت محدود و کنترل شده اقدام به تخریب پوست می نمایند. در این تخریب ها پوست با تولید کلاژن تحریک به بازسازی می شود که در نهایت موجب جوانسازی پوست می شود.

میزان کلاژن و الاستین موجود در پوست میزان زیبایی، طراوت و شادابی پوست را تعیین می کند. این لیزر در تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین موثر است.

فیلم لیزر co2 فرکشنال

در اینجا فیلم لیزر co2 فرکشنال برای برطرف کردن اسکار آکنه صورت توسط خانم دکتر صدیقه نائیجی متخصص پوست و مو در ساوه را مشاهده می کنید.

 

 

 

مزایا لیزر co2 فرکشنال

یکی از مهم ترین مزیت لیزر co2 فرکشنال، اثرات جوانسازی و شادابی پوست است. برای رفع موارد زیر می توانید از لیزر co2 فرکشنال استفاده کنید.

  • رفع شلی و افتادگی پوست
  • برطرف کردن چین و چروک
  • از بین بردن لک های پوستی
  • رفع اسکار جراحی، سوختگی و سالک
  • در صورت انجام بوتاکس و لیزر co2 به صورت همزمان، رفع چین و چروک با اثرات دائمی را شاهد خواهیم بود.

برای برطرف کردن اسکار لازم است تا تعداد جلسات بالاتر و با عمق بیشتر لیزر صورت گیرد. درصد موفقیت لیزر co2 فرکشنال در برطرف کردن اسکار 70 تا 80 درصد است.

اقدامات قبل از لیزر co2  فرکشنال

برای استفاده از لیزر co2 فرکشنال لازم است تا اقداماتی قبل از انجام لیزر صورت گیرد. در اینجا به این موارد اشاره می کنیم:

  • توسط متخصص پوست و مو ویزیت شوید.
  • در برخی مواقع متخصص تشخیص می دهد تا از یک ماه قبل از انجام لیزر داروها و کرم هایی را مصرف نمایید، تا پوست برای لیزر آماده شود.
  • اگر داروهای خاصی را مصرف می کنید، حتما متخصص پوست و مو خود را مطلع کنید.
  • قبل از مراجعه به مرکز و انجام لیزر استحمام کنید.
  • در روزی که برای انجام لیزر به مرکز مراجعه کردید، بدون آرایش باشید.

نتیجه لیزر co2 فرکشنال

بعد از انجام لیزر فرکشنال شما در ابتدا یک نتیجه موقتی را مشاهده می کنید، اما نتیجه دائمی نهایی 3 الی 6 ماه در پوست ظاهر می شود. زیرا در ان زمان کلاژن سازی در پوست به اوج خود می رسد. تعداد جلسات مورد نیاز پوست شما توسط متخصص پوست و مو تعیین می شود که در نهایت با به پایان رسیدن دوره درمانی پوستی با طراوت و شاداب خواهید داشت.

اثر موقتی لیزر co2 فرکشنال

بلافاصله بعد از انجام لیزر co2 فرکشنال و تحریک پوست، شاهد شادابی و جوانی در پوست خود خواهید بود که اثر موقتی لیزر می باشد.

اثر بلند مدت لیزر co2 فرکشنال

بعد از انجام لیزر با توجه به تخریب ایجاد شده، پوست را به نوعی فریب می خورد. تخریب ایجاد شده در پوست محدود و کنترل شده است، در صورتی که پوست بیش از تخریب را متصور می شود و در نهایت فرآیند کلاژن سازی همچنان ادامه پیدا می کند. در این زمان اثر بخشی دائمی شادابی و طراوت را در پوست می بینیم.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با لیزر co2 فرکشنال

برای مشخص کردن تعداد جلسات مورد نیاز بر برطرف کردن مشکلات پوستی نیازمند ویزیت و بررسی توسط متخصص پوست و مو می باشید. در این مشاوره رنگ پوست، بیماری های زمینه ای، مشکلات پوستی و شدت آن، تعداد جلسات مورد نیاز تعیین می شود. تعداد جلسات مورد نیاز می تواند بین 3 تا 10 جلسه متفاوت باشد.

عوارض جانبی لیزر co2  فرکشنال

هر کار درمانی و زیبایی دارای عوارضی است. کبودی، عفونت و جاگذاری لیزر و نتیجه عکس از جمله عوارض لیزر co2 فرکشنال در مراکز نامعتبر است. شدت این عوارض کاملا به مرکزی پوست و مو وزیبایی که به آن مراجعه می کنید دارد.

مراقبت های بعد از لیزر co2  فرکشنال

بعد از انجام لیزر لازم است تا مراقبت های لازم خیلی سخت گیزانه صورت گیرد تا عوارض ناشی از لیزر کاهش یابد. در اینجا به مهمترین مراقبت های بعد از لیزر اشاره می کنیم:

  • در ساعات اولیه بعد از انجام لیزر co2 فرکشنال، قرار گرفتن در معرض تابش هرگونه نور بپرهیزید. در معرض تابش مستقیم نور خورشید، لامپ، نور تلویزیون و لپ تاپ قرار نگیرید.
  • بنا به تشخیص پزشک متخصص پوست و مو می توانید در روزهای آتی با استفاده از کرم ضد آفتاب بیرون بروید.
  • داروهای تجویزی پزشک را در موعد مقرر و به صورت مرتب مصرف نمایید.

دوران نقاهت لیزر co2  فرکشنال

دوران نقاهت بعد از انجام لیزر کاملا بستگی به شدت لیزر و عمق آن دارد. دوران نقاهت بعد از انجام لیزر co2 فرکشنال از دو روز تا دو هفته متغیر است.

 

در انتها

توجه داشته باشید که دستگاه لیزر co2 فرکشنال دارای برندهای مختلف و ساخت کشورهای متفاوتی است. در برخی مواقع دستگاه های چینی قابلیت تنظیم و کنترل تخریب روی پوست را ندارند و ممکن است تخریب بیش از حد کنترل صورت بگیرد. آسیب شدیدی را برای فرد به همراه داشته باشد که در برخی مواقع جبران ناپذیر است.

بهتر است با انجام تحقیقات کافی به بهترین مرکز پوست و مو در ساوه مراجعه کنید تا عوارض ناشی را کاهش دهید. با انتخاب بهترین متخصص پوست و مو در ساوه نتیجه ای رضایت بخش را شاهد باشید تا لبخندی رضایت بخش بر لبانتان نقش ببندد.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *